zondag 23 februari 2014

Vakantie is over maar niet getreurd

Voor vele is de vakantie morgen weer officieel voorbij en zijn we weer back to reality.. Vroege ochtenden, huiswerk, stress maar ook plezier want een schoolweek hoeft niet een compleet drama te zijn of wel soms..
Grr.. Morgen weer wakker worden van de wekker en haasten om maar op tijd op school te zijn. Door het haasten vergeet je altijd wel wat en al helemaal na de vakantie. Even snel een paar dingen die je NIET moet vergeten! Kluispas/sleutel, lunch, etui, water, boeken en je lach.
Ik kom altijd redelijk makkelijk mijn week door al zijn er soms momenten dat ik echt mn dekens over me heen wil trekken en slapen om de dag maar te missen. Ik zal je vertellen hoe ik de dagen doorkom. 's Ochtends word ik ten eerste altijd wakker met muziek van mn radio of telefoon want als ik wakker word van een soort brandalarm is mn hele dag al verziekt. Douche in de ochtend zorgt ervoor dat ik even echt wakker word en dus ook minder snel dingen vergeet. 1 ding wat je absoluut niet moet doen 's ochtends is je ontbijt skippen, NOOIT neem dan een boterham op je hand op de fiets of in de bus dan niks te eten.
Zorg ervoor dat je op school het lekker naar je zin hebt, dus lekker met je vrienden en vriendinnen kletsen en lol hebben, maar wel opletten in de les natuurlijk ;-)
Verder kom ik de week niet door zonder sport, tijdens het sporten vergeet ik even alle stress en als ik boos ben of vrolijk ben ik daarna weer of nog vrolijker. Ik sport dan ook minimaal 4x per week en dat helpt mij dan ook om tussen het huiswerk door even te ontspannen.
Nog een paar tips van moi:
  1. Als je 's ochtends echt totaal niet je bed uit kan komen en daardoor amper meer tijd hebt om je boeken te pakken, pak je tas dan al de avond van te voren in! Dat kan je zo 5 min schelen en dat is in de ochtend toch aardig lang.
  2. Maak in het weekend al je brood voor de rest van de week en doe dit in boterhamzakjes en leg ze in de vriezer, dan hoef je alleen in de ochtend een pakketje met brood uit de vriezer te halen. Tegen de tijd dat je dan gaat lunchen is je brood weer ontdooid en nog steeds vers.
  3. Was de avond van te voren al je haar zodat als je 's ochtends of niet of heel kort hoeft te douche. 
  4. Maak lijstjes zodat je minder snel dingen vergeet als je ergens heen moet. 
  5. Probeer minimaal 8 uur per nacht te slapen, dan is je lichaam weer helemaal uitgerust en kan je goed presteren.  
 Liefs,
Megan

1 opmerking: