zaterdag 1 maart 2014

Het is weer Maart!


Het is weer maart! De zon gaat weer schijnen, er komen weer blaadjes aan de bomen, er groeien weer bloemen en hopelijk wordt het ook weer wat warmer. Maart is namelijk de maand dat de lente weer gaat beginnen en de zomertijd weer ingaat. 
 

Ondanks dat we in Nederland vaak niet een hele mooie maart hebben kan je toch vrolijk worden van de kleine dingetjes. Bijvoorbeeld; als je 's ochtends wakker wordt en het zonnetje schijnt (ook al is het dan nog steeds koud), wind mee hebben op weg naar school of je werk, bloemetjes die weer gaan groeien op grasvelden en zo kan je nog veel meer dingen bedenken.
In maart krijg je meestal toch al een lentegevoel doordat de winkels de lente/zomer collecties binnenkrijgen, je geen handschoenen meer aan hoeft op de fiets, de zomertijd weer ingaat en er vaak nieuwe zomerse liedjes worden uitgebracht. Er is dus ook een grote kans dat je portemonnee wat dunner is na deze maand, want al die leuke lentekleding kan snel uitverkocht zijn. Maak dan ook een lijstje met de dingen die je echt wilt hebben en die je nodig hebt voor deze maand of voor de hele zomer. Zo weet je wat je wilt kopen en kan je geld apart leggen. 

Maart vind ik persoonlijk ook een hele leuke maand, mede omdat de lente gaat beginnen en daar word ik vrolijk van en het is de maand dat mijn verjaardag is. Deze maand word ik namelijk 16 en ben dus aan het kijken naar cadeautjes en daar word ik ook vrolijk van. Ook vind ik de geur van bloemen en bomen die de straten vullen lekker. Mijn ochtend kan dan ook niet meer stuk als ik lekker geslapen heb en dan op de fiets zit naar school met de zon in mijn gezicht en bloemetjes die groeien op de weg naar school. 

Mijn tip voor deze maand: geniet van de kleine leuke momentjes, geef af en toe een complimentje en let een beetje op je geld deze maand.

Liefs,
Megan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten